
هم کنون نیز (۹:۰۰ صبح ۵/۱/۹۲ ) تیم امدادی از هیئت کوهنوردی و هلال احمر آن شهرستان تشکیل و از راه روستای سادات حسینی جهت جستجوی این دو کوهنورد عازم منطقه شده اند.
همنوردان عزیز گروه کوهنوردی باران برنامه صعود به قله ۳۷۳۸ متری کی نو از سری قلل مرتفع زاگرس و استان خوزستان در تاریخ ۷و۸ اردیبهشت ماه سال جاری برگذار می شود ، لذا کوهنوردان عزیز که متقاضی شرکت در این صعود می باشند می توانند تا تاریخ ۳۱/۱/۱۳۹۱ آمادگی خود را از طریق نظرات وبلاگ یا پیام کوتا به شماره ۰۹۱۶۶۱۹۴۷۵۵ اعلام نمایند . بدیهی است داشتن لوازم کوهنوردی مناسب فصل الزامی می باشد.

قله شیر کوه یزد با ارتفاع ۴۰۷۵ متر در روستای ده بالا از توابع استان یزد قرارد دارد می توان گفت بلند ترین ارتفاع مرکزی کشور می باشد.
گرچه از نظر تقسیم بندی کوههای منفرد ایران از آن یاد شده لیکن در حقیقت بخشی از رشتهکوه زاگروس میباشد. ارتفاع بلندترین نقطه آن از سطح آبهای آزاد در حدود ۴۰۷۵ متر است
برای صعود به آن مسیرهای گوناگونی وجود دارد از جمله:دره سوسن ،دره شمس ، بردستان سانیچ ، لابیدشیر ، بیدکبکان ، لابیدسرخ ، لایخچال ، لاگردو ، آبریز
آبریز دارای دو مسیر فرعی به نامهای دره نجیب و لاسرگون میباشد. وجه تسمیه آن نیز وجود تنگهای است با شیب تند و طولانی به نام دره نجیب که مشکلترین بخش صعود میباشد.
برای رسیدن به شیرکوه باید به شهر تفت در سی کیلومتری یزد و از آنجا به روستائی ییلاقی به نام ده بالا رفت که ۲۶۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و حدود ۲۰ کیلومتر از شهر تفت فاصله دارد و این مسیر حدود یک ساعت و نیم طول میکشد.شیرکوه بلندترین ارتفاع استان یزد را داراست و در بیشتر فصول سال پوشیده از برف است و یکی از منابع تامین آب روستاهای اطراف تفت یزد و مهریز میباشد.شیرکوه همچنین یکی از نقاط سردسیر و خوش آب وهوای استان محسوب میشود و بیشتر توانمندان یزدی ویلایی در روستاهای اطراف این کوه بویژه در ده بالا تفت ، طزرحان و پنادک سادات دارند.به نظر میرسد وجه تسمیه این کوه به دلیل شباهت آن به یک شیر خفته از فاصله دور میباشد.

همنوردان گروه کوهنوردی باران و ملی حفاری اهواز با توجه به هشدار های اداره هواشناسی مبنی بر بارش های شدید آخر هفته . نسبت به مجهز نمودن خود به وسایل و پوشاک صعود زمستانه به شرح ذیل اقدام نمایید.
چادر دو لایه - پانچو -لباس پلار و گرتکس کامل - کفش دو پوش یا مناسب برف و یخ - کلاه و دسکش پلار -دستکش گرتکس - عینک برف و کولاک - زیر انداز مناسب ...
کوه تاراز بختیاری مستعد ترین کوه جهت پیست اسکی در استان خوزستان

خیلی ها ممكن است این واقعیت را باور نكنند كه استان خوزستان نیز همانند مناطق سرد سیر كشور دارای منطقه برفگیری به نام «تاراز» است كه بسیار مستعد ورزش اسكی روی برف است.
به گزارش ایرنا: اين منطقه برفگير كه حداكثر شش ماه از سال سفيد پوش است، تاكنون غيرقابل دسترس بوده است اما با احداث جاده مسجد سليمان به شهركرد، دسترسي به برف هاي كوه تاراز واقع در شهرستان انديكاي خوزستان فراهم شده است.
جوانان و دوستداران ورزش اسكي روي برف از اين پس به جاي صرف هزينه هاي گزاف براي سفر به منطقه اسكي آبعلي يا ديزين، مي توانند گشت و گذاري به كوه تاراز خوزستان داشته و بر فراز برف هاي اين كوه با انجام اين ورزش مفرح روحيه اي تازه كرده و تجربه اي بياموزند.
'جواد كريمي' رييس اداره تربيت بدني شهرستان انديكا در گفت گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: با همكاري ساير دستگاه ها زمينه لازم براي احداث پيست اسكي روي برف در منطقه تاراز فراهم شده است. وي با اشاره به اينكه در سال شش ماه از اوايل آذر ماه گرفته تا پايان ارديبهشت ماه منطقه تاراز پوشيده از برف است، افزود: بناست اين منطقه پس از تاييد گروه كارشناسان پيست اسكي تهران مورد بهره برداري قرار گيرد.
كريمي افزود: با توجه به پيگيري هاي انجام شده در حال حاضر تعداد دو پناهگاه با همكاري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در منطقه تاراز احداث و در اختيار اداره تربيت بدني شهرستان انديكا قرار گرفته است كه علاقمندان به ورزش مفرح اسكي روي برف مي توانند از اين پناهگاه ها استفاده نمايند.
مديركل ورزش و جوانان استان خوزستان نيز در گفت گو با ايرنا با اشاره به اينكه امكان اسكي روي برف در منطقه تاراز دور از انتظار نيست، گفت: قرار است در زمان بارش برف در منطقه انديكا يك تيم كارشناسي از فدراسيون اسكي تهران براي شناسايي نقاط قابل اسكي به منطقه دعوت شوند تا در صورت داشتن استانداردهاي لازم اين منطقه به عنوان مكاني مناسب براي علاقمندان ورزش هاي زمستاني قرار گيرد.
بر گرفته از: ایرنا و وبلاگ دماوند
به نقل از کوه نوشت:
مواجهه با «عادلِ منتقد»:
دو نفر میفرستیم تا میخوره بزننش!!


«عادل فردوسی پور» را تقریباً همهی ایرانیان میشناسند ... جوانی پرانرژی، با سواد، هوشمند و در تفسیر و گزارش «فوتبال»؛ بهترینِِ بهترینها !
«عادل فردوسی پور» با تکیه بر دانش فوتبالی، نبوغ رسانهای و مهارت در پرداختن و به چالش کشیدن موضوعات، از هرج و مرج فوتبال ایران که سرشار از معرکهها و خبرهای زرد است، نهایت استفاده را کرده و به واقع یکی از پربینندهترین برنامههای سیما را روی آنتن میبرد ... «عادل شوئی» که گاه مردم را تا سحر بیدار نگاه میدارد و گاه رکورد چند میلیونی مسابقههای پیامکی تلویزیون را از آن خود میکند ... و چه بسا سهم عمدهای از این همه اقبال این باشد که؛ در ورزش و در نقد عملکرد مسئولین و نهادهای دولتی و غیردولتی، میشود تا حدود زیادی از خطقرمزها عبور کرد! ... عبور کرد و «فرزاد حسنی» نشد!
اما اساساً این که تهیه کننده و مجری محبوب برنامه ۹۰ تا چه حد در نقد عملکرد دستاندرکاران ورزش در نهادهای دولتی و غیردولتی، «عادل» است (که عموماً هست!)، مورد نظر این نوشتار نیست، آنچه مورد توجه است؛ نحوهی مواجهه با نقد و انتقاد است که بیشک با این برنامه میتوان آستانهی تحمل و ظرفیت بسیاری از اهالی ورزش را ارزیابی کرد و عیارشان را در نقدپذیری، پاسخگویی و یا پوزشخواهی، به روشنی محک زد ... با این برنامه میشود مسئولینی که به آنها اعتماد شده و بیت المال را به آنها سپردهاند تا به درستی برای مردم هزینه و صادقانه و متعهدانه خدمت کنند، با خیال آسوده به حال خود رها نکرد و کاری کرد که مدیران مفسد هر لحظه از حضور دوربینی هوشیار و پرسشگر بر خود بلرزند!
و چه بسا با نگارنده هم عقیده باشید؛ چشم سومی مانند دوربین نود، تا چه حد میتواند در ایفای نقش رسانهای خود، زشتی ادبیات لمپنها، سوء مدیریتها و بیتدبیریها را نمایان سازد و معرکهگردانها را حتی پیش از وقوع بسیاری از اتفاقات پرهزینه رسوا نماید! .... چشم سومی که مثلاً در عرصهی اقتصاد، حقیقتاً جای خالی و حضور حق طلبانهاش را برای ریشه یابی اختلاس سه هزارمیلیاردی حس میکنیم!
اما به راستی این «عادل» و عادلها چه فرجامی خواهند یافت؟! ... آیا «عادل فردوسی پور» و برنامهی ۹۰ که به رغم پرداختن به حوزهی ورزش، بارها تا مرز حذف دائمی و سانسور همیشگی پیش رفته است، اگر باتوفیق اجباری، از جانب غیرورزشیها تحمل شود، از چنگال(!) خود اهالی ورزش که بارها و بارها او را به طرق مختلف و حتی از زبان تماشاگرنماها تهدید کرده اند، جان سالم به در خواهد برد؟!
ببینید؛ در جدیدترین ورژن مواجهه با یک برنامهی انتقادی و تحلیلی؛ یکی از اسطورهها و پیشکسوتان فوتبال ایران چه واکنشی داشته است:
اخیراً «علی پروین» رو به گزارشگر ۹۰ گفته است: "برو به عادل بگو ما اهل شکایت نیستیم دو نفر میفرستیم تا میخوره بزننش !!!" ... سلطانِ سرخها در حالی خبر از این تدارک داده که سؤال پیامکی هفتهی پیش برنامهی ۹۰ میزان تأثیر حضور «پروین» در پرسپولیس بوده که 60 درصد مخاطبان به مؤثر نبودن او رأی داده بودند!
البته «پروین» بعد از اینکه نزدیکانش به او خبر دادند که روزنامهها در جریان تهدیدش قرار گرفتهاند به یکی از خبرنگاران گفته: "خودت یه جور جمعش کن بگو شوخی کردم!" ... وی قبل از این هم سابقهی تهدید کردن رسانهها را داشته و نزدیک به 10 سال قبل با ادبیاتی مشابه، روزنامهی جهان فوتبال را این چنین تهدید کرده بود: "یه روز بعداز ظهر ساعت 5 میریزیم روزنامهتون .." !
--------------------
پینوشت:
اینگونه مواجههی تروریستی با انتقاد و منتقد و متوسل شدن به استخدام اجیرانِ بزن بهادر، تهدید و ارعاب؛ مختص دنیای حرفهای فوتبال نبوده و نیست!!