گروه کوهنوردی باران اهواز
ندای کوهستان
درباره وبلاگ
گروه کوهنوردی باران اهواز  فعالیت غیر رسمی خود را از سال 1372 آغاز نمود و در سال 1386 طی مجوزی از سوی هیئت کوهنوردی استان خوزستان فعالیت رسمی خود را در دو شاخه آقایان و بانوان استمرار بخشید..
لينک کوه نویسان
پيام مديريت وبلاگ : با سلام، به وبلاگ گروه کوهنوردی باران خوش آمديد. لطفا ما را از نظرات و پيشنهادات خود براي بهتر شدن مطالب وبلاگ آگاه سازيد.
بهمن کوهنوردان  را در بهمن ما گرفتار کرد
آفتاب: حسین درخشان در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه در ساعت 13:30 روز گذشته وقوع ریزش بهمن در ناحیه ارتفاعات دشت هویج لواسانات به سامانه امدادی 112 اعلام شد، گفت: امدادگران پس از اعزام به محل دقیق حادثه که دقیقا زیر قله ساکا نام دارد اعزام شدند و دریافتند که متاسفانه هفت کوهنورد در زیر بهمن گرفتار شدند.
وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد که در ساعت 11 روز جمعه دو تیم کوهنوردی به نام‌های شقایق و یاران به صورت مشترک اقدام به صعود به قله ساکا می‌کنند که در ارتفاع 3300 متری با بهمن مواجه شده و 12 نفر گرفتار بهمن می‌شوند، گفت: خوشبختانه تیمی از گروه کوهنوردی دیگری که در نزدیکی حادثه بود بلافاصله به امدادرسانی به کوهنوردان حادثه دیده می‌کند و تعدادی از افراد گرفتار در بهمن با کمک کوهنوردان حاضر در منطقه از حادثه نجات پیدا می‌کنند ولی متاسفانه یکی از کوهنوردان که پزشک بود جان خود را از دست می‌دهد.
 سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه سایر کوهنوردان دچار صدمات جزئی در ناحیه کتف و اندامها شده‌اند گفت: بررسی‌ها نشان داد که در حدود ارتفاع 3300 متری کوهنوردان دچار بهمن پودری می‌شوند و این در حالیست که بهمن پودری در اثر بارش زیاد و باد حرکت کرده و به دلیل ایجاد آمبولی در ریه بسیار خطرناک تر از بهمن‌های دیگر است.
وی افزود: عملیات امداد و نجات برای یافتن مصدومان احتمالی مانده در برف ادامه دارد و محل جسد این پزشک نیز با علامتی مشخص تا پس از نجات مابقی کوهنوردان این فرد نیز به کوهپایه منتقل شود.


موضوع مطلب :
نوشته شده در شنبه یازدهم بهمن ۱۳۹۳ توسط ن نیکخواه | لينک ثابت |
عناوين آخرين مطالب ارسالي
»» عکس
»» باد