
به نقل از کوه نوشت:
مواجهه با «عادلِ منتقد»:
دو نفر میفرستیم تا میخوره بزننش!!


«عادل فردوسی پور» را تقریباً همهی ایرانیان میشناسند ... جوانی پرانرژی، با سواد، هوشمند و در تفسیر و گزارش «فوتبال»؛ بهترینِِ بهترینها !
«عادل فردوسی پور» با تکیه بر دانش فوتبالی، نبوغ رسانهای و مهارت در پرداختن و به چالش کشیدن موضوعات، از هرج و مرج فوتبال ایران که سرشار از معرکهها و خبرهای زرد است، نهایت استفاده را کرده و به واقع یکی از پربینندهترین برنامههای سیما را روی آنتن میبرد ... «عادل شوئی» که گاه مردم را تا سحر بیدار نگاه میدارد و گاه رکورد چند میلیونی مسابقههای پیامکی تلویزیون را از آن خود میکند ... و چه بسا سهم عمدهای از این همه اقبال این باشد که؛ در ورزش و در نقد عملکرد مسئولین و نهادهای دولتی و غیردولتی، میشود تا حدود زیادی از خطقرمزها عبور کرد! ... عبور کرد و «فرزاد حسنی» نشد!
اما اساساً این که تهیه کننده و مجری محبوب برنامه ۹۰ تا چه حد در نقد عملکرد دستاندرکاران ورزش در نهادهای دولتی و غیردولتی، «عادل» است (که عموماً هست!)، مورد نظر این نوشتار نیست، آنچه مورد توجه است؛ نحوهی مواجهه با نقد و انتقاد است که بیشک با این برنامه میتوان آستانهی تحمل و ظرفیت بسیاری از اهالی ورزش را ارزیابی کرد و عیارشان را در نقدپذیری، پاسخگویی و یا پوزشخواهی، به روشنی محک زد ... با این برنامه میشود مسئولینی که به آنها اعتماد شده و بیت المال را به آنها سپردهاند تا به درستی برای مردم هزینه و صادقانه و متعهدانه خدمت کنند، با خیال آسوده به حال خود رها نکرد و کاری کرد که مدیران مفسد هر لحظه از حضور دوربینی هوشیار و پرسشگر بر خود بلرزند!
و چه بسا با نگارنده هم عقیده باشید؛ چشم سومی مانند دوربین نود، تا چه حد میتواند در ایفای نقش رسانهای خود، زشتی ادبیات لمپنها، سوء مدیریتها و بیتدبیریها را نمایان سازد و معرکهگردانها را حتی پیش از وقوع بسیاری از اتفاقات پرهزینه رسوا نماید! .... چشم سومی که مثلاً در عرصهی اقتصاد، حقیقتاً جای خالی و حضور حق طلبانهاش را برای ریشه یابی اختلاس سه هزارمیلیاردی حس میکنیم!
اما به راستی این «عادل» و عادلها چه فرجامی خواهند یافت؟! ... آیا «عادل فردوسی پور» و برنامهی ۹۰ که به رغم پرداختن به حوزهی ورزش، بارها تا مرز حذف دائمی و سانسور همیشگی پیش رفته است، اگر باتوفیق اجباری، از جانب غیرورزشیها تحمل شود، از چنگال(!) خود اهالی ورزش که بارها و بارها او را به طرق مختلف و حتی از زبان تماشاگرنماها تهدید کرده اند، جان سالم به در خواهد برد؟!
ببینید؛ در جدیدترین ورژن مواجهه با یک برنامهی انتقادی و تحلیلی؛ یکی از اسطورهها و پیشکسوتان فوتبال ایران چه واکنشی داشته است:
اخیراً «علی پروین» رو به گزارشگر ۹۰ گفته است: "برو به عادل بگو ما اهل شکایت نیستیم دو نفر میفرستیم تا میخوره بزننش !!!" ... سلطانِ سرخها در حالی خبر از این تدارک داده که سؤال پیامکی هفتهی پیش برنامهی ۹۰ میزان تأثیر حضور «پروین» در پرسپولیس بوده که 60 درصد مخاطبان به مؤثر نبودن او رأی داده بودند!
البته «پروین» بعد از اینکه نزدیکانش به او خبر دادند که روزنامهها در جریان تهدیدش قرار گرفتهاند به یکی از خبرنگاران گفته: "خودت یه جور جمعش کن بگو شوخی کردم!" ... وی قبل از این هم سابقهی تهدید کردن رسانهها را داشته و نزدیک به 10 سال قبل با ادبیاتی مشابه، روزنامهی جهان فوتبال را این چنین تهدید کرده بود: "یه روز بعداز ظهر ساعت 5 میریزیم روزنامهتون .." !
--------------------
پینوشت:
اینگونه مواجههی تروریستی با انتقاد و منتقد و متوسل شدن به استخدام اجیرانِ بزن بهادر، تهدید و ارعاب؛ مختص دنیای حرفهای فوتبال نبوده و نیست!!